יום שבת, 24 במרץ 2018

אז קנו לעצמכם מתנה לחג...

פסח מתקרב ופתאום נזכרתי שאני צריכה מתנה. אז מה שהתחיל מ-"נקנה משהו בפוקס הום כי אין לי זמן להכין" הסתיים ברשומה חדשה בבלוג שהרגיש קצת מוזנח לאחרונה.

האמת היא שאצלנו במשפחה כבר מזמן אמרנו שלא מביאים מתנות בפסח. אבל השנה לראשונה אחותי מארחת את ליל הסדר וזו סיבה מעולה להפר את החוקים. 

כמו שאמרתי, באמת שהתכוונתי פשוט לקנות משהו וזהו. בכל זאת, תינוקת יונקת לא משאירה יותר מדי זמן פנוי להרפתקאות קולינריות. אבל איכשהו בסוף הגעתי למסקנה שאני צריכה צנצנות. נמצא כבר מה לשים בהם. כמה זמן זה כבר אמור לקחת? 
הקטן הציע שבאחת נשים נשיקות, בשנייה נחשי גומי ובשלישית דובי גומי. זרמתי איתו על הנשיקות. על הנחשי גומי פחות למרות שזה הממתק האהוב עלי.זו המתנה כולה. אתם בטח סקרנים לדעת מה מסתתר בכל אחת מהצנצנות, נכון?

המתנה מוכנה לאריזה. 
לשמחתי, נשיקות כבר מזמן הפכו לענין שבשגרה. פעם חברה טובה לימדה אותי להכין מרנג צרפתי לנשיקות ומאז אני מכינה אחת לכמה זמן. זה מסוג הדברים שנראים לנו מאוד מסובכים עד הפעם הראשונה שאנחנו אוזרים אומץ ומנסים ואז מגלים שהשד לא נורא כל כך.

הנשיקות אחרי שיצאו מהתנור

בגדול על כל 100 גר' חלבונים, מוסיפים 100 גר' סוכר. מחממים בבן מארי עד שהסוכר נמס לחלוטין, מוסיפים קורט מלח ומורידים מהאש.
מעבירים להקצפה עד שיש לנו קצף יציב מאוד. מזלפים על תבנית עם נייר אפייה ואופים בחום של 90 מעלות כמה שעות (אני משאירה כל הלילה)



 אז יש לנו צנצנת אחת. מה עושים עם השאר? החלום על יצירת ממתקים ביתיים שוב צף ועלה והתחלתי לשוטט ברחבי הרשת בחיפוש אחר מתכונים פשוטים באופן יחסי. מה זה אומר פשוטים? בשלב זה כל עוד לא מעורב מד חום סוכר, זה עובר.



















מצאתי את המתכון הזה לסוכריות טופי קרמל מלוח. לא רע בשביל נסיון ראשון אבל אין ספק שמד חום סוכר הוא הרכישה הבאה שלי.











ואין ממתקים בלי שוקולד אז לצנצנת השלישית הכנתי שוקולד עם פירות שמבוסס על המתכון של רות אוליבר מכאן אלא שאני שמתי רק את הפירות בלי הפיצוחים המופיעים במתכון המקורי.



שברי שוקולד עם חליטת פירות



ולכל זה מתלווה תחתית סרוגה לסירים שנסרגה משאריות של חוטי טריקו שנשארו מהשטיח האחרון שסרגתי. אני לא חובבת גדולה של סריגה בטריקו והנסיון שלי עם החומר הזה לימד אותי שאני מעדיפה חוטים דקים אבל פה מדובר בעשר דקות של עבודה שמולידות מתנה נחמדה ביותר אז למה לא?



ולמי שמעוניינת לסרוג את הדוגמא הזו, זה ממש פשוט ולהלן ההוראות:

סיבוב 1 - יוצרים טבעת קסם, 3 ע"ש שנספרות כעמוד ראשון, סורגים 7 עמודים נוספים לתוך טבעת הקסם , סוגרים בעין שטוחה לראש שלישיית העיניים הראשונה. (סה"כ 8 עמודים)

סיבוב 2 - מחברים צבע חדש לראש אחד העמודים, עולים 3 עיניים כעמוד ראשון, עמוד נוסף לאותו ראש עמוד, *ע"ש, 2 עמודים לראש עמוד הבא* חוזרים על הפעולה בין ה * בכל הסיבוב. סוגרים בעין שטוחה לראש שלישיית העיניים הראשונה.

סיבוב 3 - מחברים צבע חדש באחד הרווחים שיצרנו עם ע"ש. עולים 3 ע"ש כעמוד ראשון, עמוד נוסף, ע"ש 2 עמודים לאותו רווח, ברווח הבא, *2 עמודים, ע"ש, 2 עמודים*, חוזרים על הפעולה בין ה* עד לסוף הסיבוב. סוגרים בעין שטוחה.

סיבוב 4 - מחברים צבע חדש לאחד מראשי העמודים. חצי עמוד לכל ראש עמוד ולרווח ע"ש. . בין כל מקבץ של 5 חצאי עמודים, חצי עמוד יורד לשורה השנייה. סוגרים בעין שטוחה.

ויש את זה גם בציור:

אני מקווה שההוראות ברורות ואשמח לראות את העבודות שלכם לפיהן. אם משהו לא ברור אני כמובן כאן כדי לענות על כל שאלה.

זהו, אני מוכנה לפסח המתקרב. זו מתנה שיכולה להתאים לכל מאורע אבל נשיקות תמיד מתאימות לפסח. מי יודע, אולי שנה הבאה סוף שסוף אכין עוגיות מקרון.

שיהיה לכולנו חג שמח.
תשאירו סימן שאדע שאתם כאן.

יערה




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה